Posted by : fandi Rabu, 15 Jun 2011

dalam memasarkan perkhidmatan/perniagaan kita memerlukan beberapa medium. antara medium yang paling berkesan adalah business card. saya rasa semua orang dah tahu tentang ni tapi berapa ramai yang belum buat sila angkat tangan? =P

kenapa business card medium paling berkesan selain blog dan sebagainya? kerana ia mudah dibawa dan kita mudah untuk mensasarkan kumpulan pelanggan yang kita inginkan.

jadi kepada sesiapa yang sudah menjalankan perniagaan/perkhidmatan terutama dalam fotografi maka perkenalkan dan lebarkan "network" anda dengan business card..

sebaik-baiknya buat yang ringkas tetapi nampak profesional supaya prospek kita mudah untuk membaca dan dapat maklumat yang hendak disampaikan.


jangan malu untuk memperkenalkan perniagaan/perkhidmatan anda kerana kita tidak tahu mungkin orang yang kita tidak sangka-sangka akan mengambil khidmat kita kelak. yang penting usaha kita memasarkan tanpa jemu.

semoga entry ini memberi sedikit idea dalam memasarkan perkhidmatan bukan sahaja dalam fotografi tetapi dalam apa jua bidang..

sekian

One Response so far.

  1. yangyuyu says:

    good one fundee-smart je hitam kan...

    sy tak buat pun...hoyeh...

    rasa cam kena bersara wpun baru nak mula...busy la keja baru ni..


sila laraskan kecerahan monitor komputer anda supaya anda dapat melihat perbezaan setiap jalur-jalur di bawah ini. ini bagi membolehkan anda melihat gambar-gambar dalam blog ini dalam kualiti warna yang maksimum.

Followers

Ebook Percuma tips asas fotografi

Hak Cipta Terpelihara

Blog ini adalah dilindungi oleh akta hakcipta. oleh itu anda dilarang sama sekali untuk memuat turun, menggunakan, memanipulasi, membuat salinan dan lain-lain yang berkaitan tanpa keizinan pemilik blog. sila hubungi pemilik blog untuk maklumat lanjut mengenai penggunaan kandungan blog ini untuk sebarang tujuan.

Jumlah Pengunjung

copyright@ www.afundee-photography.com. Dikuasakan oleh Blogger.

Stay In Touch

Masukkan alamat email anda di sini:

Delivered by FeedBurner

Copyright © a fun dee`s photography