Posted by : fandi Jumaat, 26 Jun 2015

Teringat lagi dalam 5-6 tahun lepas. Waktu tu dslr dah mula mampu dimiliki. Boleh dapat harga 2-3k. Kalau sebelum tu memang bapak mahal giler la.. Hehe

Dan disebabkan itulah ramai orang mampu beli dslr. Dan fenomena gantung dslr kat leher pun berkembang dengan pesat. Boleh dikatakan pegi je mana2 memang akan ada satu keluarga 1 dslr.

Lambakan "photographer" pun berlaku. Waktu tu macam2 pakej boleh jumpa. Harga memang murah tahap x masuk akal. Sehingga memaksa persatuan jurugambar perkahwinan membuat meeting tergempar ( aku x gi..hehe) dan menetapkan harga lantai utk perkhidmatan fotografi. Waktu tu bermulalah perang "otai" dan newbie. Aku pun pernah terjebak jugak disebabkan beberapa perkara yang menyebabkan "otai" terasa hati. Hehe.. Panjang ceritaa..

So skg fenomena gantung kamera dah berkurangan. Sbb skg zaman smartfon. Smartfon cikai rege 6-700 pun dah boleh tangkap 13Megapixel dan kualiti gambar pun setanding kamera digital biasa. Jadi orang skg dah mula x gantung kamera dah. Pakai smartfon je..next post aku nak ulas gejala smartfon di majlis perkahwinan yang kadang2 menyakitkan kepala aku... Stay tuned okay.....

So isu jurugambar baru + isu harga aku dah x amik port. Pada aku kalau kualiti bagus, kerja ikhlas insyaAllah customer sanggup je bayar mahal. Sebab customer pun xnak perjudikan majlis dorg untuk jurugambar murah yang x tentu kualitinya. So tanya diri korang okay.

Harga melambangkan kualiti dan pengalaman serta kecekapan.

Publishhhhh.....


sila laraskan kecerahan monitor komputer anda supaya anda dapat melihat perbezaan setiap jalur-jalur di bawah ini. ini bagi membolehkan anda melihat gambar-gambar dalam blog ini dalam kualiti warna yang maksimum.

Followers

Ebook Percuma tips asas fotografi

Hak Cipta Terpelihara

Blog ini adalah dilindungi oleh akta hakcipta. oleh itu anda dilarang sama sekali untuk memuat turun, menggunakan, memanipulasi, membuat salinan dan lain-lain yang berkaitan tanpa keizinan pemilik blog. sila hubungi pemilik blog untuk maklumat lanjut mengenai penggunaan kandungan blog ini untuk sebarang tujuan.

Jumlah Pengunjung

copyright@ www.afundee-photography.com. Dikuasakan oleh Blogger.

Stay In Touch

Masukkan alamat email anda di sini:

Delivered by FeedBurner

Copyright © a fun dee`s photography