Posted by : fandi Jumaat, 16 Disember 2011

Salam Semua

Saya sempat merakam produk iaitu kasut converse kepunyaan kawan sebagai eksperimen shot produk. berikut adalah hasil rakaman yang saya buat.
 gambar di atas ini merupakan gambar sebelum iaitu ( out of camera ) dan di bawahnya adalah selepas saya memanipulasi menggunakan PHOTOSCAPE. jadi anda lihat perbezaan hasil sebelum dan selepasnya. sumber cahaya yang saya gunakan adalah cahaya lampu bilik yang agak malap. jadi untuk mendapatkan gambar yang terang saya perlu menggunakan aperture yang besar serta shutter speed yang agak perlahan. namun ia masih tidah dapat membantu memberikan hasil yang memuaskan. jadi dengan bantuan software photoscape saya mengolah latar belakang dan menaikkan warna produk dan hasilnya lebih jelas dan menarik.
 gambar-gambar di bawah pula merupakan  hasil dari komposisi dan lokasi yang berbeza.





ini merupakan gambar penuh selepas diolah. saya akan kongsikan bagaimana saya mengolah gambar tersebut hanya dengan menggunakan perisian mudah dan cepat iaitu PHOTOSCAPE.

Terima kasih


sila laraskan kecerahan monitor komputer anda supaya anda dapat melihat perbezaan setiap jalur-jalur di bawah ini. ini bagi membolehkan anda melihat gambar-gambar dalam blog ini dalam kualiti warna yang maksimum.

Followers

Ebook Percuma tips asas fotografi

Hak Cipta Terpelihara

Blog ini adalah dilindungi oleh akta hakcipta. oleh itu anda dilarang sama sekali untuk memuat turun, menggunakan, memanipulasi, membuat salinan dan lain-lain yang berkaitan tanpa keizinan pemilik blog. sila hubungi pemilik blog untuk maklumat lanjut mengenai penggunaan kandungan blog ini untuk sebarang tujuan.

Jumlah Pengunjung

copyright@ www.afundee-photography.com. Dikuasakan oleh Blogger.

Stay In Touch

Masukkan alamat email anda di sini:

Delivered by FeedBurner

Copyright © a fun dee`s photography