Posted by : fandi Isnin, 14 Jun 2010

sabtu (12.06.10) lepas saya ke Putrajaya untuk mengikuti satu sesi Outing fotografi yang dianjurkan oleh seorang fotografer profesional iaitu encik Noorizam Sabran.

beliau merupakan fotografer yang berpengalaman dalam bidang fotografi dan selalu bekerjasama dengan fotografer-fotografer terkemuka yang lain seperti Ikram Ismail (wedding photographer) dan affandi abd hamid .


dalam outing tersebut beliau banyak mengajar tentang asas-asas fotografi. beliau amat menekankan betapa pentingnya kita memahami asas fotografi seperti shutter speed, aperture, iso, komposisi,framing dan lain-lain. dengan hanya mengetahui asas fotografi kita boleh menghasilkan gambar yang baik. saya mengenali beliau sejak berada di penang. beliau memang tidak kedekut ilmu dan sedia berkongsi ilmu bila-bila masa.





antara peserta-peserta yang turut serta..ramai( saya yang paling kanan)

JOM merupakan aktiviti jelajah encik noorizam ke serata Malaysia. jelajah ini merupakan jelajah PERCUMA bagi sesiapa yang ingin menyertainya.. boleh mengetahui tentang JOM melaui laman web beliau di noorizamsabran.com.

sedikit tips. jangan malu untuk bertanya kepada seseorang yang sudah berpengalaman dalam bidang fotografi. jikat tidak kita akan rugi. malah dalam belajar apa-apa sekalipun kita perlu rajin bertanya =)






sila laraskan kecerahan monitor komputer anda supaya anda dapat melihat perbezaan setiap jalur-jalur di bawah ini. ini bagi membolehkan anda melihat gambar-gambar dalam blog ini dalam kualiti warna yang maksimum.

Followers

Ebook Percuma tips asas fotografi

Hak Cipta Terpelihara

Blog ini adalah dilindungi oleh akta hakcipta. oleh itu anda dilarang sama sekali untuk memuat turun, menggunakan, memanipulasi, membuat salinan dan lain-lain yang berkaitan tanpa keizinan pemilik blog. sila hubungi pemilik blog untuk maklumat lanjut mengenai penggunaan kandungan blog ini untuk sebarang tujuan.

Jumlah Pengunjung

copyright@ www.afundee-photography.com. Dikuasakan oleh Blogger.

Stay In Touch

Masukkan alamat email anda di sini:

Delivered by FeedBurner

Copyright © a fun dee`s photography