Posted by : fandi Rabu, 7 Julai 2010

salam semua.

apa khabar hari ni? hope semua ceria selalu..
tips pada hari ni mudah sahaja.. sentiasa bawa kamera kemana saje anda pergi tidak kira kamera dslr atau kompak.. ikut yg mana anda rasa selesa..kamera henpon pun boleh =)

kenapa perlu bawa kamera? tujuannya mudah sahaja.. kadang kala dalam kehidupan seharian kita mungkin dalam satu ketika ada suatu 'moment' yang menarik yang mungkin anda ingin rakamkan.. kadangkala moment tersebut mungkin tidak berulang lagi.. jadi jika anda bawa kamera kemungkinan untuk anda merakam moment tersebut amat la tinggi..sifat fotografer yang perlu anda semat dalam diri adalah takut untuk tidak mendapatkan gambar yang diinginkan =)

selain itu juga anda boleh sentiasa praktis menangkap pelbagai gambar.. gunakan segala teknik yang anda telah pelajari seperti rule of third, element of art dan sebagainya dengan menangkap gambar di sekeliling anda..

ringkas sahaja entry kali ni.. harap sedikit sebanyak ia membantu anda semua.. bagi pelawat blog yang baru sahaja singgah ke blog saya, saya ucapkan selamat datang dan boleh la membaca entry yang lepas-lepas sebagai bahan bacaan anda.. =)

selamat mencuba =)

ON


sila laraskan kecerahan monitor komputer anda supaya anda dapat melihat perbezaan setiap jalur-jalur di bawah ini. ini bagi membolehkan anda melihat gambar-gambar dalam blog ini dalam kualiti warna yang maksimum.

Followers

Ebook Percuma tips asas fotografi

Hak Cipta Terpelihara

Blog ini adalah dilindungi oleh akta hakcipta. oleh itu anda dilarang sama sekali untuk memuat turun, menggunakan, memanipulasi, membuat salinan dan lain-lain yang berkaitan tanpa keizinan pemilik blog. sila hubungi pemilik blog untuk maklumat lanjut mengenai penggunaan kandungan blog ini untuk sebarang tujuan.

Jumlah Pengunjung

copyright@ www.afundee-photography.com. Dikuasakan oleh Blogger.

Stay In Touch

Masukkan alamat email anda di sini:

Delivered by FeedBurner

Copyright © a fun dee`s photography