Posted by : fandi Khamis, 19 Mei 2011

waktu petangnya saya dan abang saudara saya berjalan- jalan di pantai. kawasan pantai tersebut memang indah dan menyegarkan.. beting-beting pasir yang luas dan keemasan.. 






dah puas berjalan saya pun pulang semula ke rumah dan merakam beberapa keping gambar pada petang terakhir di sana. sebab pada keesokkan harinya saya akan berangkat pulang ke Malaysia. 



 waktu pagi selepas subuh saya dan ibu bapa serta beberapa orang saudara mara bergerak menaiki motorsikal dan sampai di tempat pelabuhan "RORO" atau feri.





 selepas menaiki roro saya dan yang lain menaiki motorsikal ke pelabuhan feri di Pulau Bengkalis. perjalanan mengambil masa lebih kurang satu jam setengah dari pelaburan roro tadi.




perjalanan ke pelabuhan Pulau Bengkalis memang memenatkan. namun ia merupakan pengalaman yang menarik dan merupakan perjubaan photojournalism pertama saya.. ia memang pengalaman yang menyeronokkan.. diharapkan pembaca terhibur dalam siri entry Journalisme indonesia ni. serba sedikit tahu di mana asal usul saya sendiri.. mungkin anda juga boleh membuat sebagaimana saya lakukan seperti merekodkan tentang keluarga masing-masing sebagai kenangan walaupun di mana sahaja mereka berada..

sekian tamat siri Indonesia.. sambungan selepas ini lebih banyak tips2 fotografi.. terima kasih kerana sudi singgah di blog afundee-photography.com.

sekian  










3 Responses so far.

  1. owh.. sudah tamat.. baru aje nak ikuti.. apa2 pun.. satu perjalanan yang menarik!.. =]

  2. yangyuyu says:

    langit yg cantik....

  3. Subhanallah cantik dan indah sekali..

    Kak Nida paling suka gambar batang kelapa yang tumbang itu... sangat2 cantik..:)


sila laraskan kecerahan monitor komputer anda supaya anda dapat melihat perbezaan setiap jalur-jalur di bawah ini. ini bagi membolehkan anda melihat gambar-gambar dalam blog ini dalam kualiti warna yang maksimum.

Followers

Ebook Percuma tips asas fotografi

Hak Cipta Terpelihara

Blog ini adalah dilindungi oleh akta hakcipta. oleh itu anda dilarang sama sekali untuk memuat turun, menggunakan, memanipulasi, membuat salinan dan lain-lain yang berkaitan tanpa keizinan pemilik blog. sila hubungi pemilik blog untuk maklumat lanjut mengenai penggunaan kandungan blog ini untuk sebarang tujuan.

Jumlah Pengunjung

copyright@ www.afundee-photography.com. Dikuasakan oleh Blogger.

Stay In Touch

Masukkan alamat email anda di sini:

Delivered by FeedBurner

Copyright © a fun dee`s photography