Posted by : fandi Khamis, 21 Oktober 2010

still life dalam bahasa mudah merakam objek pegun atau objek-objek yang tidak bergerak yang biasa kita lihat.

pada subjek yang sama anda boleh aplikasikan pelbagai cara untuk menjadikan ianya menarik. dari hanya sebuah gelas saya tambahkan sedikit eksesori bagi menambahkan daya penarik serta saya aplikasikan komposisi, framing, pencahayaan serta sudut-sudut yang pelbagai. dan sebagai penyeri saya aplikasikan warna hitam putih bagi menaikan "feel" pada gambar. selamat mencuba =)












selamat mencuba ye.. cari je apa-apa objek yang boleh anda jadikan sebagai latihan dalam fotografi anda. editing kesemuanya saya gunakan PHOTOSCAPE. software percuma juga boleh hasilkan tone yang menarik jika tahu rahsianya =)

ON

jika suka sila share pada yang lain ye =)

3 Responses so far.

  1. salam..
    nice..kreatif. Insya-Allah boleh cuba ni. biasa nak buat mcm ni kena guna external flash ye? cantik je nurr tgk pencahayaannya..:)

  2. fandi says:

    gomok:thanks =)
    nurr: untuk merakam gambar2 di atas pakai lampu meja pun boleh.. kalau hari siang letakkan objek di tepi tingkap pun ngam sbb dapat effect cahaya sisi =)


sila laraskan kecerahan monitor komputer anda supaya anda dapat melihat perbezaan setiap jalur-jalur di bawah ini. ini bagi membolehkan anda melihat gambar-gambar dalam blog ini dalam kualiti warna yang maksimum.

Followers

Ebook Percuma tips asas fotografi

Hak Cipta Terpelihara

Blog ini adalah dilindungi oleh akta hakcipta. oleh itu anda dilarang sama sekali untuk memuat turun, menggunakan, memanipulasi, membuat salinan dan lain-lain yang berkaitan tanpa keizinan pemilik blog. sila hubungi pemilik blog untuk maklumat lanjut mengenai penggunaan kandungan blog ini untuk sebarang tujuan.

Jumlah Pengunjung

copyright@ www.afundee-photography.com. Dikuasakan oleh Blogger.

Stay In Touch

Masukkan alamat email anda di sini:

Delivered by FeedBurner

Copyright © a fun dee`s photography