Posted by : fandi Jumaat, 10 Disember 2010

assalamualaikum semua..

kenapa saya suka fotografi? ramai juga yang bertanya kepada saya soalan sebegini selepas melihat saya menghabiskan banyak wang untuk peralatan dan ilmu fotografi.

minat saya sudah lama. sejak di sekolah. saya suka melihat benda yang cantik, pemandangan yang cantik dan apa-apa yang cantik. cukup mendamaikan. dan saya ingin rakam supaya ia tidak hilang dalam ingatan.

mula-mula dulu memang tak tahu nak rakam macam mana. ambil kamera, pulas ke mode auto lepas tu rakam. benda yang cantik seperti yang saya lihat tidak cantik dalam apa yang saya rakam. jadi saya bertanya pada diri saya kenapa gambar yang saya rakam tidak menarik? dan dari situ lah saya bermula mencari ilmu. bermula dengan bacaan di internet, dan seterusnya di forum-forum, dan berjumpa dengan orang-orang lama, dan akhirnya menyertai outing dan workshop fotografi.

guru saya cakap" ilmu kalau tidak dikongsi atau diamalkan lama-lama ia akan hilang"

jadi dengan kata-kata itulah saya membuat blog ini untuk saya tulis apa yang saya sudah pelajari dan praktikkan untuk bacaan saya sendiri dan dikongsikan kepada anda semua.

saya cuba sampaikan cerita dan apa yang saya rasa melalui gambar. disamping itu juga saya juga cuba sampaikan ilmu dengan berkongsi tips fotografi dan bacaan-bacaan info fotografi.

fotografi juga mengasah saya supaya bersabar. cuba dapatkan rakaman yang bagus. berfikir sebelum bertindak. dan akhirnya kepuasan merakam gambar yang diinginkan. ia sama dengan kehidupan diri kita.

tambahan pula dengan fotografi saya semakin menghargai ciptaan Allah. dengan kuasaNya menciptakan alam dan kehidupan untuk kita lihat kekuasaanNya.

jadi anda pula bagaimana?

2 Responses so far.

  1. yangyuyu says:

    sy suka photography sebab photo menggembirakan semua

  2. sy suka photography untuk mrakam memori indah


sila laraskan kecerahan monitor komputer anda supaya anda dapat melihat perbezaan setiap jalur-jalur di bawah ini. ini bagi membolehkan anda melihat gambar-gambar dalam blog ini dalam kualiti warna yang maksimum.

Followers

Ebook Percuma tips asas fotografi

Hak Cipta Terpelihara

Blog ini adalah dilindungi oleh akta hakcipta. oleh itu anda dilarang sama sekali untuk memuat turun, menggunakan, memanipulasi, membuat salinan dan lain-lain yang berkaitan tanpa keizinan pemilik blog. sila hubungi pemilik blog untuk maklumat lanjut mengenai penggunaan kandungan blog ini untuk sebarang tujuan.

Jumlah Pengunjung

copyright@ www.afundee-photography.com. Dikuasakan oleh Blogger.

Stay In Touch

Masukkan alamat email anda di sini:

Delivered by FeedBurner

Copyright © a fun dee`s photography